Pracovní plán 14.10 - 18. 10. 2013
Český jazyk - Děti by již měly bezpečně poznat probraná písmena: M,m, L,l, S,s,P,p. Nově se v tomto týdnu seznámíme s písmeny A,a o,O. Vyhledávání písmena A,a v říkankách. Př: To je máma,to je táta, to je bába, to je děda, to je klouček - malý brouček. Rozlišení krátkého a dlouhého a,A, Á,á. Uvádět příklady s dlouhým á - máma,táta, salát,....s krátkým a - auto, mouka, kaše ...Písmeno o,O - Oči, oči, očka Olgu honí kočka, Otu žene zajíc, okousal mu krajíc. Opět pokládáme písmena podle diktátu, vyhledáváme je v textu, vybarvujeme. Rovnáme je podle předem stanovené předlohy - příprava na opis.Položit řadu písmen - dítě říká slova na dané písmeno, určuje počet slabik, určuje postavení zadaného písmena - začátek,střed, konec slova. Hrajeme slovní fotbal a podobné typy her.
Grafomotorika příprava na psaní písmen , horní a dolní oblouk.
Matematika - číselná řada 0-5. opakujeme. Vyvození čísla 0 uvádíme různé příklady :plná sklenice - prázdná sklenice, jeden pomeranč - žádný pomeranč -plný košík-prázný košík, Vyzveme dítě, aby samo uvedlo nějaký příklad. Je nutné si uvědomit obsah čísla nula tj. žádný, plný, prázdný, nikdo, to vše matematicky označíme 0. Nácvik číslice 0 = ovál je levotočivý a mírně šikmo položený - začátek psaní vlevo. Porovnávní - seznámení s pojmy větší-menší, méně-více.Seznámení se znaménky porovnání, nácvik psaní znamének. Určování vztahů na různých příkladech " Mám tři jablka, ty máš dvě. Kdo má víc ? Jaké znaménko bys použil(a) k vyjádření tohoto vztahu? atd.
Děkujji za spolupráci.Hrachovcová