Pracovní plán od 19. 5. - 23. 5. 2014
Český jazyk - práce ve Slabikáři. Čtení textů, doplňovačky a křížovky. Různé typy jazykových her. Např. na písmeno, na slov - zadáme slovo a vymýšlíme s ním věty. Hádanky, přesmyčky. Rozvíjení slovní zásoby - souvislé vyprávění, cvičení paměti - hra typu : Přijela tetička s Číny přivezla ......Doplňování háčků, čárek. Přepis vět a slov. Diktát č. 41. a 42. Čtení - texty ve Slabikáři , vybrané texty do "Počteníčka" + zadané úkoly k textu. Opis, přepis vět, slov.
Písanka - předepsané texty
Diktát č. 41. a 42.
Matematika - Opakování práce s číselnou osou. Vyznačování čísel, postavení určitého čísla, před. za aj. Porovnání čísel. Otázka: O kolik ? Čteme Čtyři je menší než sedm . O kolik ? Práce s manipulačními pomůckami, počítadlem. Vycházejí z vytvoření dvou skupin prvků se zadaným počtem. Zde 4 a 7 prvků. Je výhodné uspořádat prvky každé skupiny do řady. Porovnáním, tj. utvořením dvojic, kdy jednomu prvku první skupiny přiřazují právě jeden prvek druhé skupiny, zjistí, kolik prvků nemá dvojici . Počet přebývajících prvků určuje, o kolik jej jedeno číslo větší - menší než číslo 7. ( o 3) . O kolik je jedno číslo menší nebo větší, děti samy zjistí odečtením menšího čísla od většího, čímž dojde ke zautomatizování výpočtu. Dále trénujeme slovní úlohy, kdy si musí dítě uvědomit, co vlastně počítá, jak zní otázka. Denně, mimo středy píšeme procvičení z matematiky. Stále opakujte v procvičování sčítání a odčítání do 20 bez přechodu.
Další informace se týkají prvouky. Dohlédněte prosím na to, aby se děti naučily zpaměti dny v týdnu a měsíce. Také, aby věděly co je roční období a dokázaly je určit. Zkuste některým dovysvětlit určování hodin. Valná většina třídy, tyto informace zná, ale někteří jedinci nemají ani tušení jaký je měsíc, hodina atd.
Děkuji za spolupráci. Hrachovcová